خوردن شکلات سکه ای بلکولاد باعث خفگی کودک 2 ساله شد

جدیدترین افزوده شده به مجموعه تحقیقاتی بر روی شکلات سکه ای بلکولاد از طرف دانشگاه کالج لندن (UCL) در بریتانیا است. تیم UCL با همکاری دانشمندان دانشگاه کلگری و خدمات بهداشت آلبرتا کانادا کار کردند.

عنوان بیانیه مطبوعاتی UCL این است: “افرادی که شکلات تلخ می خورند کمتر دچار افسردگی می شوند” که در واقع یک سرفصل جسورانه است.

قبل از ادامه، شایان ذکر است که تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، این مطالعه از هیچ سازنده شکلات‌سازی بودجه دریافت نکرده است. دانشمندان نتایج خود را در مجله Depression & Anxiety Trusted Source منتشر کردند.
چرا شکلات و افسردگی مطالعه کنیم؟

در سطح جهانی، افسردگی یک مسئله قابل توجه است. در حال حاضر، گفتار درمانی و دارو درمانی رایج ترین درمان ها هستند. همانطور که نویسندگان توضیح می دهند، درمان های گفتاری اغلب بیش از حد مصرف می شوند، بنابراین پزشکان برای اکثر افراد داروهای ضد افسردگی تجویز می کنند.

شکلاتشکلات

با این حال، این داروها برای همه موثر نیستند. همچنین، به گفته نویسندگان مطالعه حاضر، حدود نیمی از افرادی که نسخه ای برای این داروها دریافت می کنند، طی 6 هفته پس از شروع درمان، مصرف آنها را قطع می کنند.

یافتن مداخلات سبک زندگی که می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد در اولویت قرار دارد. به نظر می رسد فعالیت بدنی برای برخی از افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد، اما به همه کمک نمی کند و همه از نظر بدنی قادر به ورزش نیستند.

در طول سال‌ها، دانشمندان دیگر نیز به مداخلات غذایی برای کاهش علائم افسردگی روی آورده‌اند، که البته با موفقیتی همراه بوده است. در همین راستا، نویسندگان جدیدترین مطالعه توضیح می‌دهند که «یکی از مواد غذایی که معمولاً مصرف می‌شود که دارای خواص تقویت‌کننده خلق و خو است، شکلات است».

با این حال، در طول سال‌ها، تنها مطالعات معدودی انجام شده است که به بررسی این موضوع می‌پردازند که آیا شکلات واقعاً می‌تواند خلق و خو را به شیوه‌ای مرتبط بالینی بالا ببرد یا خیر، و این آزمایش‌ها نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.