خیاطی با بذر سیب زمینی برای عروس جوان شال بافت

همانطور که می دانید امروز در سراسر کشور بذر سیب زمینی  از فروش بالایی برخوردار می باشد.

همین دلیل افزایش قیمت بذر سیب زمینی در مراکز خرید سراسر کشور است.

سیستم‌های بذر سیب‌زمینی در شرق آفریقا بر اساس مصاحبه با تولیدکنندگان سیب‌زمینی در کنیا، اوگاندا و اتیوپی، و ارزیابی سطوح Ralstonia solanacearum و بیماری ویروسی در کنیا، توصیف شده و فرصت‌هایی برای بهبود شناسایی شده است.

درصد از سیب زمینی بذری که در بازارهای کنیا فروخته می شد عاری از ویروس بود.

بذر سیب زمینی

بذر سیب زمینی در 74 درصد مزارع سیب زمینی یافت شد. کمتر از 5 درصد از کشاورزانی که با آنها مصاحبه کردند، بذر سیب زمینی را از تولیدکنندگان بذر تخصصی تهیه می کنند.

بیش از 50٪ به طور کامل به بذر ذخیره شده در مزرعه متکی هستند. قیمت فعلی بذر سیب زمینی این رفتار را توجیه می کند. برای بهبود سیستم، زنجیره محلی و تخصصی باید به طور همزمان حل شوند.

برای بهبود ظروف زنجیره ای محلی، کشاورزان سیب زمینی به آموزش در مورد نگهداری کیفیت بذر و مدیریت پژمردگی باکتریایی و ویروس ها نیاز دارند.

تحقیق در مورد مقاومت ویروس و تأثیر آلودگی ویروسی مختلط بر عملکرد سزاوار توجه است. سرمایه گذاری خصوصی در تولید بذر سیب زمینی می تواند باعث افزایش حجم تولید و کاهش قیمت شود.

سیستم های مختلف تکثیر بذر سیب زمینی در کشورهای در حال توسعه در حال رشد سیب زمینی در جهان، از جمله کشورهای جنوب صحرای آفریقا آغاز شده است که منجر به مقیاس های متفاوتی شده است.