سنگ فیروزه زنده در مراسم عروسی موجب فوت خواهر عروس شد

با ترکیب شرایط فوق، صنعت بین‌المللی سنگ فیروزه زنده را به چهار درجه تقسیم می‌کند: درجه اول آن را گرید فارسی، درجه دوم درجه آمریکایی، درجه سوم (درجه مصر) و درجه چهارم (درجه افغانستان) نامیده می‌شود.

در بین آنها محصول درجه یک بهترین است و قیمت آن می تواند به هزاران یوان برسد البته فیروزه ای که در بازار عمومی می خریم ممکن است هم درجه نباشد اکثر این فیروزه ها به صورت مصنوعی بهینه شده اند و دارای ارزش مجموعه کمی.

کارایی فیروزه عمومی است و درجه کامل، قیمت، تابو، درست و نادرست را می توان به یکباره مشاهده کرد. فیروزه یکی از سنگ های قیمتی باستانی است که پیشینه ای درخشان از هزاران سال دارد. از زمان های قدیم تا به امروز، فیروزه به دلیل رنگی که شبیه مخروط کاج سبز است نامگذاری شده است.

فیروزه نه تنها یک زیور زیبا، بلکه یک یشم با ارزش کلکسیونی است و مورد علاقه بسیاری از مردم است.

سنگ

در چین باستان، مصر باستان، مکزیک باستان و ایران باستان، فیروزه به عنوان یک چیز اسرارآمیز و شیطانی، به عنوان طلسم و اشیاء تدفین شناخته می شد. پس آثار و تابوهای فیروزه چیست و چه کسی برای پوشیدن فیروزه مناسب تر است؟ ویرایشگر را دنبال کنید تا متوجه شوید!

فیروزه چیست؟ فیروزه که به فیروزه نیز معروف است، به دلیل شکل آن مانند مخروط کاج و رنگ آن نزدیک به سبز کاج نامگذاری شده است و به آن یشم ترکی نیز می گویند .

نام انگلیسی “Turquoise” است که از فرانسوی گرفته شده و به معنای سنگ فیروزه است که به “یشم فیروزه” نیز معروف است. این ماده معدنی فسفات آلومینیوم مس هیدراته است که متعلق به کانی های فسفاته است.

در واقع ترکیه فیروزه تولید نمی کند علت نامگذاری آن احتمالا به این دلیل است که فیروزه تولید شده در ایران باستان در اصل از طریق ترکیه به اروپا منتقل می شده است.

انواع فیروزه

فیروزه اغلب بر اساس رنگ، محل مبدا، ساختار، ساختار، درخشندگی، بافت و منطقه تولید طبقه بندی می شود و بسیاری از طبقه بندی ها کم و بیش به عنوان سطح کیفی فیروزه در نظر گرفته می شود که اهمیت مهمی دارد.