شیلنگ ترمز چرخ جلو 405 باعث نجات جان راننده مسابقات رالی شد

شیلنگ ترمز چرخ جلو 405 با ادغام سیستم های ABS، ESP و ASR در وسایل نقلیه مدرن، خواسته های این گروه های ساختمانی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مقاومت فشاری، تنش مکانیکی و مقاومت شیمیایی و حرارتی از الزامات ضروری در نظر گرفته می شود.

ساختار یک شیلنگ

شیلنگ های ترمز از یک ترکیب لاستیکی مخصوص و یک لایه پارچه ای تشکیل شده است که شیلنگ را به طور کلی تقویت می کند و قادر به تحمل فشار است.

مجاری صلب تحت تأثیر بارها یا تأثیرات زیر قرار دارند:

استرس مکانیکی: فرمان و حرکات تعلیق خودرو

تأثیرات آب و هوایی: گرما، سرما و ازن

عوامل خارجی: آب، نمک ضد یخ و روغن

افزایش فشار هیدرولیک: فشارهای کوتاه مدت تا 180 بار می تواند در سیستم های ترمز هیدرولیک رخ دهد.

برای تحمل چنین بارهایی، شیلنگ‌ها و لوله‌ها باید مجهز به عناصر اتصال قوی باشند و مقاومت در برابر ضربه و پایداری بالا را نشان دهند.

شیلنگ

قواعد قانون

حداقل الزامات برای علامت گذاری، رتبه بندی، بست و اتصالات شیلنگ های خودرو در SAE J 1401، FMVSS 571.106 و ISO8 3996 تجویز شده است.

در اینجا علاوه بر سازنده، مشخصات ارائه شده به عنوان علامت گذاری روی پوشش نیز باید شناخته شود. علاوه بر این، یک علامت ماده رنگی یا حکاکی شده که پیچش محوری را نشان می دهد باید روی شلنگ اعمال شود.

در اینجا، یک خط سفید به طور کلی در طول کل شیلنگ اعمال می شود. در صورت تعویض فقط باید از شیلنگ هایی استفاده کرد که این استاندارد را رعایت کنند.

برای مطابقت با استانداردهای بالای کیفیت و ایمنی ما، شیلنگ ترمز Hella Pagid باید تا حد زیادی از تمام مشخصات SAEJ1401 فراتر رود.

مجرای معیوب و شیلنگ انعطاف پذیر: علت خطا

تشکیل حباب در نقطه انتقال بین اتصالات و شیلنگ پارچه ای

تشکیل کرپ

آسیب خارجی، شروع به زنگ زدن