بذر سیب زمینی بنفش راز جوان ماندن خوانندگان کره ای است

داده های ادبیات نشان می دهد که پلی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان های موجود در بذر سیب زمینی بنفش ممکن است از سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و تعدادی از بیماری های غیرواگیر دیگر جلوگیری کنند.

ردیواری و همکاران در آزمایش آزمایشگاهی خود نشان داده‌اند که ترکیبات زیست فعال سیب‌زمینی آنتوسیانین‌ها و اسیدهای فنولیک تکثیر ملانوم و سلول‌های گلیوبلاستوم انسانی را سرکوب می‌کنند.

برخی داده‌ها وجود دارد که فیتوکمیکال‌های پودر سیب‌زمینی خشک شده منجمد باعث کاهش 23 درصدی خطر سرطان در موش‌ها می‌شود.

Nichenametla و همکاران نشان داد که اسید کلروژنیک و فرولیک تومورهای ریه را در موش‌ها 30 تا 40 درصد کاهش دادند.

مشخص شده است که آنتوسیانین‌ها و آگلیکون‌های آن‌ها در سیب‌زمینی‌های با گوشت قرمز و بنفش دارای خواص پیش‌آپوپتوز و ضد تکثیر در آدنوکارسینوم معده، سرطان روده بزرگ و سلول‌های اندوتلیال آئورت گاوی هستند.

بذربذر

نگرانی فزاینده در مورد گسترش نهاده های شیمیایی در محیط زراعی و همچنین اثرات اقتصادی و اجتماعی آنها، بسیاری از کشاورزان و مصرف کنندگان را بر آن داشته است تا به دنبال روش ها و سیستم های جایگزین برای پایدارتر کردن کشاورزی باشند.

با توجه به ادبیات، سیستم های کشاورزی ارگانیک و بیودینامیک به عنوان فناوری های سازگار با محیط زیست شناخته می شوند.

به گفته محققان، این نوع کشاورزی می تواند تأثیر مثبتی بر تنوع زیستی و فعالیت بیولوژیکی خاک داشته باشد و محصولات برداشت شده با ارزش غذایی بالاتر مشخص می شوند.

مواد شیمیایی زیر در روش‌های زیر استفاده شد: استونیتریل خلوص HPLC (Sigma-Aldrich، لهستان)، آب دیونیزه (Sigma-Aldrich، لهستان).

اتیل استات با خلوص HPLC، (Merck، لهستان)، متانول با خلوص HPLC ( مرک، لهستان)، اسید ارتو فسفریک 99.9٪ (Chempur، لهستان)، اسید هیدروکلریک 36٪ (Chempur، لهستان)، استانداردهای فنولیک (خلوص 99.5٪ – 99.9٪):

اسید گالیک، اسید کلروژنیک، اسید کافئیک، p- کوماریک اسید، کوئرستین-3- O- روتینوزید، کورستین- 3- O- گلوکوزید، کورستین، پلارگونیدین-3،5-دی- O- گلوکوزید، پئونیدین-3،5-دی- O- گلوکوزید، پتونین-3،5- دی- O- گلوکوزید (سیگما آلدریچ، لهستان)، لوتئین، زآگزانتین، بتاکاروتن (سیگما-آلدریچ، لهستان).